Leverans & Returer

Leverans & Returer

RETURPOLICY

  1. Vad har ni för returpolicy?

    Har du ändrat dig?

    Det är viktigt för oss att du är nöjd, och vi låter dig gärna returnera din beställning utan kostnad.

    Processen är mycket enkel: Använd bara den förbetalda UPS-etiketten som finns med i ditt paket.

    Gå sedan till ditt närmaste UPS-utlämningsställe : https://www.ups.com/dropoff/?loc=en_SE

    Observera att ditt paket måste returneras inom 14 dagar efter att du fått det.

    Vi erbjuder inte byten eller kreditfakturor, bara återbetalningar.
  2. Hur returnerar jag en produkt i min beställning?

    Om du vill returnera en eller flera produkter i din beställning kan det inte bli enklare.

    Kryssa för orsaken till din retur på returblanketten som finns i ditt paket
    Sätt på den medföljande förbetalda etiketten på ditt paket
    Lämna ditt paket utan kostnad på det UPS-inlämningsställe som passar dig bäst
    Behåll ditt inlämningskvitto med spårningsnummer tills din produkt har återbetalats
    När vi mottagit din returnerade beställning till vårt lager och kontrollerat den, görs återbetalningen inom tio dagar.

    Vill du veta mer om hur du spårar din retur?

    Du kan nå vår kundtjänst via vår kontaktsida. Se till att du har ditt returnummer för att underlätta behandlingen av din förfrågan.
  3. När får jag återbetalningen?

    Returer behandlas och återbetalas av vårt team inom tio dagar efter att vi tagit emot ditt paket på vårt lager.

    Mitt paket har returnerats till ert lager men jag har inte fått återbetalningen bekräftad via e-post inom tio dagar?

    Kontakta vårt kundtjänstteam via vår kontaktsida.

    Ha din beställning och ditt returnummer redo för att underlätta din förfrågan.
  4. Erbjuder ni byten?

    Nej, vi erbjuder endast återbetalning för returnerade produkter.

    För att köpa den produkt du vill, får du göra en ny beställning.
  5. Är det gratis att returnera min beställning?

    Givetvis!

    Du får en förbetald etikett i ditt paket så att du kan lämna in ditt paket utan kostnad på ett av UPS inlämningsställen.

LEVERANSSÄTT, TIDER & KOSTNADER

  1. Vilka leveranssätt erbjuder ni?

    Vi erbjuder standard hemleverans med DPD Predict och UPS Standard, snabb leverans med UPS express och till UPS Access Point:

    Alla beställningar som görs före kl.15 skickas samma dag (måndag till fredag, utom helgdagar)

    Leveransavgifter med DPD Predict och UPS Standard leverans hem eller till Access Point ingår när värdet överstiger 500kr.

    Beställningar kan endast levereras inom Sverige.

    * Leveranstiden beror på leveranszon och kan förlängas med upp till två dagar.
  2. Kan jag få min beställning levererad till en annan adress än min hemadress?

    När du loggar in på ditt Clarins.se-konto har du tillgång till en adressbok där du kan registrera en annan leveransadress än din faktureringsadress.

    När du gör din beställning väljer du bara den leveransadress du vill.

    Vill du skicka en present? Inga problem: paketet levereras till angiven adress med en följesedel utan prisuppgift.
  3. Vilka destinationer täcks?

    Beställningar som görs på www.clarins.se kan endast levereras inom Sverige.
  4. Är det gratis att returnera min beställning?

    Givetvis! Du får en förbetald etikett i ditt paket så att du kan lämna in ditt paket utan kostnad på ett av UPS inlämningsställen.

ÄNDRA MIN LEVERANS

  1. UPS Access Point: Kan jag ändra min leveransadress?

    Om du vill ändra till ett annat utlämningsställe än det du valde vid beställningen, får du skapa ett UPS My Choice-konto på webbplatsen ups.com och göra en direkt begäran om att få ditt paket levererat till ett annat utlämningsställe.

    Observera att du bara kan ändra det så länge paketet inte har levererats.
  2. DPD Predict: hur ändrar jag min leveransadress?

    Om din beställning har fel leveransadress är det inget problem att ändra den.

    När ditt paket kommit till leveransföretaget får du ett e-postmeddelande så att du antingen kan välja ett leveransställe eller ändra din leveransadress.
  3. UPS express: hur ändrar jag min leveransadress?

    Om din beställning har fel leveransadress är det inget problem att ändra den.

    Skapa ett UPS My Choice-konto på ups.com och be direkt att få ditt paket levererat till ett annat utlämningsställe eller till en annan leveransadress.

SPÅRA MIN LEVERANS

  1. Hur spårar jag leveransen av mitt paket?

    Du får ett e-postmeddelande så fort ditt paket hämtats upp av vårt leveransföretag. Du hittar spårningsnumret och en länk för att spåra din Clarins-beställning i e-postmeddelandet.

    Om du har skapat ett konto kan du också klicka på länken "Spåra din beställning" under "Mitt konto".

    Om du har ditt spårningsnummer:

    - Gå hit för att spåra ditt paket som skickats med DPD Predict

    - Gå hit för att spåra ditt paket som skickats med UPS
  2. När levereras min beställning?

    För att din beställning ska skickas samma dag måste den göras före kl. 15. Efter kl. 15 skickas beställningen nästa arbetsdag.

    Leveransföretaget kommer att leverera till dig inom följande tid beroende på valt alternativ:

    - DPD Predict standardleverans: Högst 2 till 4 arbetsdagar

    - UPS expressleverans: Högst 1 till 3 arbetsdagar

    - UPS Access Point: Högst 2 till 4 arbetsdagar
  3. Jag har inte fått ett spårningsnummer

    Du får en e-postbekräftelse att paketet expedierats, så fort ditt paket har hämtats av det valda leveransföretaget. Om du inte har fått e-postmeddelandet, kontrollera först att det inte har hamnat i skräpposten.

    Om så inte är fallet, gå till ”Mitt konto”, sedan till ”Mina beställningar” och under ”Produkter och prover” hittar du:

    - Din orderstatus

    - Ordersammanställning

    - En länk till "Spåra din beställning"

SPÅRA MIN RETUR

  1. Mitt paket har returnerats; när får jag tillbaka pengarna?

    Returer behandlas och återbetalas av vårt team inom tio dagar efter att vi tagit emot ditt paket på vårt lager.

    Mitt paket har returnerats till ert lager men jag har inte fått återbetalningen bekräftad via e-post inom tio dagar?

    Kontakta vårt kundtjänstteam via vår kontaktsida.

    Ha din beställning och ditt returnummer redo för att underlätta din förfrågan.
  2. Min beställning har inte levererats och har skickats tillbaka; vad kan jag göra?

    Om leveransföretaget inte kunde leverera ditt paket eller lämna det till ett utlämningsställe skickas ditt paket tillbaka till oss.

    Alla paket som skickats tillbaka återbetalas. Vi rekommenderar därför att du gör en ny beställning.