Produkt & Varumärke

Produkt & Varumärke

VÅRA FÖRSÄLJNINGSSTÄLLEN OCH SPA

  1. Kan jag avboka eller ändra min bokning av spa-behandling?

    Du kan avbryta eller ändra din behandling upp till 24 timmar före den dag du bokat tid.

    Vid avbokning eller ändringar 24 timmar före den bokade tiden debiteras kostnaden för den bokade behandlingen som registrerats på ditt kort, som depositionsavgift.
  2. Kan jag välja den skönhetsexpert som ska behandla mig?

    Ja, du kan välja skönhetsexpert, förutom behandlingar i kategorin Open Spa.

    Men var medveten om att om något oförutsett inträffar kan en annan skönhetsexpert än den du bett om vid bokningen ta hand om din behandling. I sådana fall informeras du i förväg, när det är möjligt.
  3. När ska jag komma till min behandling?

    Det är viktigt att komma i tid till din bokade behandling.

    För att du ska få det så avkopplande och bli så nöjd som möjligt ber vi dig att komma minst 15 minuter innan din bokade tid. Detta gör att du kan göra dig redo, koppla av och må bra från början av din behandling. Detta ger oss också tid att gå igenom dina specifika behov just den dagen.

    Om du kommer för sent kan vi behöva korta ned din behandling.

    Svarar den här informationen på din fråga?
  4. Kan jag få behandling under alla omständigheter?

    Om du är gravid rekommenderar vi att du väntar till den 13:e graviditetsveckan innan du bokar din behandling och att du ber din läkare om råd. Vi erbjuder kropps- och ansiktsbehandlingar speciellt utformade för nyblivna och blivande mammor.

    För alla andra situationer, meddela oss om eventuella kontraindikationer som kan störa din behandling. Om du är osäker, kontakta din läkare innan du bokar.

    Clarins Spa är inte en medicinsk miljö och behandlingar är enbart inriktade på att få dig att må bra.
  5. Var kan jag köpa Clarins-produkter?

    För att köpa en Clarins-produkt kan du göra din beställning direkt på vår webbplats eller hitta din närmaste Clarins-butik under "Hitta en butik".

FRÅGOR FRÅN NÄRINGSIDKARE

  1. Jag vill söka jobb eller praktik

    Clarins Group har en särskild webbplats som erbjuder jobb och praktikplatser i Frankrike och utomlands. Klicka HÄR för att se dem.

    På den här webbplatsen kan du skapa din kandidatsida, ladda upp ditt CV och se tillgängliga erbjudanden.

UPPTÄCK VÅRA PRODUKTER

  1. Hur använder jag Clarins-produkter?

    Användningsmetoder som är specifika för varje produkt gör att du får ut det mesta av dem.

    Du hittar användningstips på varje produktsida på Clarins.se.

    Videor för användningen finns också i avsnittet Beauty School.

    Få inspiration och låt din skönhet stråla. Oavsett om du letar efter smink eller ansiktsvård finns det massor av videor som väntar på dig!
  2. Hur hittar jag rätt produkt till mig?

    Upptäck vår expertis och våra råd genom en Clarins Skönhetsrådgivning.

    BÖRJA DIN SKÖNHETSRÅDGIVNING NU
    Clarins Skönhetsrådgivning guidar dig genom våra produktgrupper och hjälper dig att skapa ditt personliga skönhetsprogram.

    Du får svar på en mängd olika frågor om din hud, dina problem, dina preferenser och vilken typ av produkter du letar efter.

    Du får då en lista över produkter som är perfekta för din skönhetsrutin, tillsammans med rekommendationer för särskilda tillfällen eller evenemang.

    Din hudvårdsrutin kommer att skapas och lagras i din Clarins-profil, under "Skönhetsrådgivning". Du kan till och med skriva ut den!

    Din profil innehåller inte bara produktrekommendationer utan även användningsråd.
  3. Vilka aktiva ingredienser finns det i Clarins produkter?

    Du kommer att hitta naturliga aktiva ingredienser och andra beståndsdelar i våra produkter. Här finns beskrivningar av våra viktigaste aktiva ingredienser och relevant produktsortiment.

    För att ta reda på hur våra produkter är sammansatta kan du läsa produktdatabladet på vår webbplats. Den fullständiga INCI-listan finns längst ner på sidan i avsnittet om ingredienser:
  4. Går det att få prover?

    Vi kan inte skicka prover direkt till dig per post.

    Men du kan upptäcka våra produkter:

    • Hos våra auktoriserade säljare (parfymerier, apotek och varuhus). Adresserna närmast dig finns här.

    • I en av våra Clarins-butiker, där du kan testa våra produkter och få personlig rådgivning.

    • I vår Clarins nätbutik erbjuder vi 3 hudvårds- och sminkprover att välja mellan från ett urval av produkter, beroende på tillgänglighet.
  5. Jag vill veta mer om era produkter

    Clarins svarar på alla dina mest angelägna frågor i sin Beauty FAQ!

    Få alla våra skönhetstips för att ta hand om dig själv och hela din familj, från hudvård och smink till ingredienser.

FRÅGOR FRÅN NÄRINGSIDKARE

  1. Jag skulle vilja sälja era produkter på nätet

    Du vill sprida Clarins varumärke på din webbplats och vi tackar dig för ditt intresse. Du måste först vara återförsäljare på ett fysiskt försäljningsställe där varumärket Clarins säljs. Om så är fallet, skicka din begäran med rekommenderat brev med mottagningsbevis till Direction du Digital Clarins France, 12 avenue de la Porte des Ternes, 75017 Paris.
  2. Jag skulle vilja sälja era Clarins-produkter i butik

    Du vill sälja produkter från varumärket Clarins och vi tackar dig för ditt intresse. I Frankrike säljer Clarins sina produkter uteslutande genom selektiv distribution, vilket inkluderar parfymerier, varuhus och några apotek. För att öppna ett Clarins-konto på ditt försäljningsställe måste en av våra säljare kontrollera om ditt försäljningsställe uppfyller Clarins krav. Skicka din förfrågan med rekommenderat brev med mottagningsbevis till Clarins France Sales Department,12 avenue de la Porte des Ternes, 75017 Paris.
  3. Jag skulle vilja använda era produkter i min yrkesverksamhet

    Du vill använda Clarins produkter i ett professionellt sammanhang och vi tackar dig för att du tänker på Clarins. Tyvärr tillåter vårt distributionsavtal på den franska marknaden inte oss att tacka ja till din förfrågan. Clarins säljer sina produkter uteslutande genom selektiv distribution, vilket inkluderar parfymerier, varuhus och några apotek.
  4. Jag skulle vilja sälja era produkter utanför Frankrike

    Du vill sälja produkter från varumärket Clarins och vi tackar dig för ditt intresse. Vi inbjuder dig att gå till avsnittet Global närvaro på vår Clarins Group-webbplats som visar de länder där vårt varumärke säljs. Du kan också kontakta Clarins Group direkt på telefon 00 33 (0) 1 47 38 12 12
  5. Jag vill tillhandahålla era produkter på mitt hotell

    Du är hotellägare och vill göra Clarins-produkter tillgängliga för dina kunder. Tack för ditt intresse, du kan skicka din förfrågan till vår Clarins France Retail & SPA Department, 12 avenue de la Porte des Ternes, 75017 Paris.

PRODUKTINFORMATION & REKLAMATIONER

  1. Jag vill veta mer om era produkter

    Clarins är glada att svara på alla dina mest angelägna frågor i sin Beauty FAQ.

    Få alla våra skönhetstips för att ta hand om dig själv och hela din familj, från hudvård och smink till ingredienser.
  2. Jag skulle vilja ta emot priser (t.ex. prover och godbitar) till ett evenemang

    Du har bett att få prov och reklamartiklar till ditt evenemang.

    Vi beklagar att vi inte kan svara ja på din förfrågan.

    Dessa är endast reserverade för våra Clarins-butiker, montrar och auktoriserade säljare.

  3. Hur kan jag testa era produkter?

    Om du vill testa några av våra produkter rekommenderar vi att du upptäcker vår Clarins-box!

    Under hela året erbjuder Clarins kompletta hudvårds- och sminkrutiner för din hud. Clarins beauty boxes utan prenumeration, bara för dig!
  4. Går det att få prover?

    Vi kan inte skicka prover direkt till dig per post.

    Men du kan upptäcka våra produkter:

    • Hos våra auktoriserade säljare (parfymerier, apotek och varuhus). Adresserna närmast dig finns här.

    • I en av våra Clarins-butiker, där du kan testa våra produkter och få personlig rådgivning.

    • I vår Clarins nätbutik erbjuder vi 3 hudvårds- och sminkprover att välja mellan från ett urval av produkter, beroende på tillgänglighet.

PARTNERSKAP

  1. Jag skulle vilja bli en Clarins-testare

    Om du vill gå med i Clarins testpanel kan du ansöka genom att kontakta: LES LABORATOIRES CLARINS Evaluation Laboratory 5 rue Ampère 95300 PONTOISE Tel: 00 33 (0) 1 34 35 15 28 (endast måndagar)
  2. Jag skulle vilja organisera ett evenemang i samarbete med Clarins

    Du vill be Clarins om hjälp med ditt evenemang och vi tackar dig för att du kontaktade oss. Clarins Group är för närvarande mycket engagerad i många partnerskap. Skicka din förfrågan per post till Clarins Public Relations, 12 avenue de la Porte-Des-Ternes, 75017 PARIS, Frankrike
  3. Jag letar efter priser för ett evenemang

    Du har bett att få prov och reklamartiklar till ditt evenemang. Vi beklagar att vi inte kan svara ja på din förfrågan. Dessa är endast reserverade för våra Clarins-butiker, montrar och auktoriserade Clarins-försäljare.
  4. Jag är influencer; är ett partnerskap möjligt?

    Du frågar efter ett samarbete med Clarins och vi tackar dig för ditt intresse. Skicka ditt partnerskapsförslag direkt via e-post till: press_nordics@clarins.com.

REKLAMATIONER

  1. Jag vill veta mer om era produkter

    Clarins svarar på alla dina mest angelägna frågor i sin Beauty FAQ!

    Få alla våra skönhetstips för att ta hand om dig själv och hela din familj, från hudvård och smink till ingredienser.
  2. Hur lämnar jag en recension på nätet?

    Vi älskar att läsa dina synpunkter! Tveka inte att dela dina erfarenheter med oss efter att ha använt våra produkter.

    Gå till produktsidan, avsnittet "Recensioner" och sedan "Skriv en recension".

    Ett fönster öppnas där du kan fylla i ett kort formulär och klicka på "Lägg upp recension". Din åsikt kommer att modereras av vårt team före publicering.

    Alla dina kommentarer om Clarins-produkter lagras på ditt konto på www.clarins.se.
  3. Jag har problem med min produkt

    Trots vår strävan att leverera produkter av högsta kvalitet har du stött på ett problem med en av våra produkter.

    Skriv till oss via vårt kontaktformulär så svarar vi snabbt med den mest lämpliga lösningen.
  4. Varför hittar jag inte er HydraQuench Tinted Moisturizer SPF15 längre?

    Vår HydraQuench Tinted Moisturizer SPF15 är för närvarande slut på lagret på alla våra försäljningsställen över hela världen.

    Det beror på att det saknas en ingrediens som behövs för dess sammansättning.

    Tyvärr kan vi inte säga exakt när produkten kommer att finnas på lager igen, men vi uppskattar att det blir under andra halvåret av 2020. Det ursprungliga datumet i november 2019 har skjutits upp.

    Vi garanterar dig att din favoritbehandling inte kommer att formuleras om.

    Vi beklagar verkligen denna ovanliga försening som ligger utanför vår kontroll.

SPÅRA DIN PRODUKT

  1. Detta hittar du på T.R.U.S.T.

    Omfattar Clarins T.R.U.S.T.-plattform både hudvårds- och makeupprodukter?

    För närvarande omfattar Clarins T.R.U.S.T.-plattform endast hudvårdsprodukter. Utrullningen av Clarins T.R.U.S.T. kommer att ske fortlöpande, men som en prioritet har Clarins beslutat att den i första hand ska omfatta ingredienser i hudvårdsformler.

    Omfattar Clarins T.R.U.S.T. alla produktformat (inklusive gratisprover och dospåsar …)?

    De uppgifter som tillhandahålls på Clarins T.R.U.S.T. gäller endast fullstora produkter.

    Varför omfattar inte Clarins T.R.U.S.T. förpackningar?

    Clarins T.R.U.S.T.-plattform kommer att rullas ut gradvis i flera omgångar. Inledningsvis har Clarins prioriterat ingredienserna i företagets hudvårdsformler.

    Kommer alla Clarins hudvårdsprodukter inkluderas?

    Clarins T.R.U.S.T.-plattform bygger på blockkedjeteknik, som endast är tillämpbar på produkter tillverkade av Clarins. Vårt mål är att inkludera alla våra hudvårdsprodukter på Clarins T.R.U.S.T. senast 2025, med undantag för produkter från underleverantörer, tillverkade av fristående företag. Vi samarbetar med underleverantörer när produktutvecklingen kräver know-how eller specifika processer som inte finns att tillgå på vår anläggning i Pontoise. Alla våra produkter som kommer från underleverantörer är underkastade samma stränga kvalitetskriterier som produkterna vi själva utvecklar och tillverkar.
  2. Ingredienser och formler

    Kommer alla ingredienser i produkternas formler gå att spåra på Clarins T.R.U.S.T.?

    För närvarande omfattar Clarins T.R.U.S.T.-plattform endast växtbaserade ingredienser – grunden för våra ansvarsfulla inköp. Detaljerad information om andra ingredienser i formeln – som konserveringsmedel, konsistensgivare eller solskyddsmedel – anges för varje enskild produkt på Clarins webbplats.

    Kommer alla växter i Clarins herbarium vara spårbara?

    På längre sikt är vår ambition att alla växter i Clarins herbarium ska bli spårbara via Clarins T.R.U.S.T.-plattform.

    Varför har vissa växter två olika ursprung?

    För att skydda våra skördar från potentiell väderorsakad missväxt, försöker vi att prioritera att varje enskild växt i vårt herbarium ska kunna hämtas från minst två olika växtplatser. Alla våra producenter följer stränga riktlinjer fastställda av våra experter för att garantera identisk kvalitet för alla skördade växter oavsett ursprung.

    Varför odlas inte alla växter som Clarins använder enbart i Frankrike?

    På Clarins prioriterar vi alltid inköp av växter odlade i Frankrike när så är möjligt. Men ibland är det endast växter från annat håll som har de specifika egenskaper våra fytokemister behöver. Genom inköp av vissa ingredienser från länder med lågt HDI-index (index som jämför välstånd i olika länder) har vi kunnat stödja ett dussintal program för rättvis handel globalt, i Madagaskar och Burkina Faso för att bara nämna ett par. Detta bidrar till att vi kan uppmuntra lokalbefolkningen att utveckla sin know-how och lokala ekonomi med respekt för lokala resurser.
  3. Partners och ekologisk odling

    Vad står ”CCF” (Certified Clarins Farm) för?

    CCF-märkta partners uppfyller den högsta kravnivån som gäller för våra inköp av växter, i enlighet med Clarins riktlinjer om ansvarsfulla inköp som du hittar på Clarins.se. Kriterierna är: certifierat ekologisk odling + spårbarhet ända fram till växtplatsen + ett långsiktigt avtal mellan Clarins och leverantörer.

    Varför använder Clarins inte enbart ekologiska ingredienser?

    Clarins riktlinjer om ansvarsfulla inköp bygger på kriterier som används för regenerativa jordbruksmetoder där kraven är ännu striktare än de som tillämpas för att garantera ekologiska ingredienser. För att odlingen ska klassas som i överenstämmelse med regenerativa jordbruksmetoder, måste processerna och ingredienserna skydda miljön samtidigt som lokalbefolkningen respekteras, ett åtagande i linje med Clarins filosofi.

    Med det sagt prioriterar Clarins extrakt från växter från certifierat ekologisk produktion. För närvarande utgörs vårt herbarium till 59 % av ekologiska växter. Vi strävar efter att den siffran ska vara 80 % senast 2025.

    För ingredienser som varken är ekologiskt odlade eller certifierat ekologiska arbetar vi idogt tillsammans med våra leverantörer för att även dessa ska bli ekologiska. Enbart under 2021 gav vi stöd till och kunde bekräfta att tretton blivit ekologiska.
  4. Tillverkning och produktsäkerhet

    Vad betyder tillverkningsdatumet på Clarins T.R.U.S.T.?

    Tillverkningsdatumet avser det datum då bulkprodukten förpackades. Med andra ord är det datumet då påfyllningen av produkten skedde.

    Hur länge kan jag tryggt använda min produkt?

    Hos Clarins är hållbarheten för all vår kosmetika fastställd till 36 månader vid korrekt förvaring under lämpliga förhållanden, såvida inget annat anges på förpackningen. För att se hur många månader produkten som minimum kan användas efter att förpackningen har brutits – se etiketten (ofta formad som en burk med ett nummer intill) för hållbarhet för öppnad förpackning [PAO] på baksidan av alla våra förpackningar .

    Blir min produkt mindre effektiv när förpackningen har öppnats?

    En säker användning av alla våra produkter är en av Clarins främsta prioriteter. Därför garanteras kvaliteten och egenskaperna hos våra formler under hållbarhetsperioden på 36 månader från tillverkningsdatum respektive under hållbarhetsperioden för öppnad förpackning [PAO] som anges på förpackningen. Alla våra formler testas under extrema eller accelererade förhållanden vilket ger produkterna en minsta livslängd på 36 månader från tillverkningsdatum under förutsättning att de förvaras korrekt.

    Varför kan jag bara se tillverkningsdatumet på Clarins T.R.U.S.T.?

    Tillverkningsdatumet används som en referens för alla andra faser i en produkts livscykel. Det markerar även starten på produktens hållbarhetsperiod. Clarins tillverkar nästan alla sina hudvårdsprodukter på anläggningen i Pontoise, norr om Paris. Tack vare detta kan hela tillverkningsprocessen från formelberedning till kvalitetskontroll övervakas från början till slut.