Min beställning

Min beställning

BESTÄLLNING PÅ CLARINS.COM

  1. Hur gör jag en beställning på Clarins.se?

    Följ vår steg-för-steg-guide för att göra din första beställning på Clarins.se. Först och främst, välkommen!

    Du kan hitta dina favoritprodukter efter kategori eller kolla in våra bästsäljare. Har du en produkt i åtanke? Sök efter produkten med sökfältet högst upp på sidan.
    När du har valt din artikel, lägg den i din kundvagn och ange önskat antal (högst 3). Vi erbjuder dig sedan ett urval av upp till 3 prover - välj vad du vill!
    Om du vill kan du nu skapa ett konto så att du kan följa orderstatusen. Ange din leverans- och faktureringsadress Ange dina bankuppgifter på vår säkra server så är du klar!
    Efter att din beställning har bekräftats visas en tack-sida med ditt beställningsnummer som bekräftar att vi har fått din beställning.

    Naturligtvis kommer vi också att hålla dig uppdaterad via e-post.
  2. Jag har problem med att navigera på webbplatsen; kan du hjälpa mig?

    Om du har svårt att komma åt sidor på vår webbplats kan det bero på att din webbläsare lagrar data på vår webbplats som inte längre är uppdaterad.

    Vi rekommenderar att du tömmer cacheminnet med hjälp av "Shift + F5"-tangenterna om du använder Google Chrome eller "Ctrl + F5" om du använder Internet Explorer eller Firefox.
  3. Min produkt är inte tillgänglig; när kommer den att finnas på lager igen?

    På produktsidan finns ett formulär för att få avisering via e-post så fort produkten finns på lager igen.
  4. Varför måste jag ange mitt telefonnummer?

    Vi kommer att använda uppgifterna för att svara på dina frågor och/eller kontakta dig om din beställning.

    Leveransföretaget kommer också att kunna kontakta dig per telefon för att organisera leveransen av ditt paket.
  5. Vad ska jag göra om jag har problem med att slutföra min beställning?

    Om du inte lyckas slutföra din beställning, trots att du har fyllt i rätt uppgifter och lagt dina produkter i varukorgen, hjälper vi dig gärna med mer information.

    Vår kundtjänst är till för att hjälpa dig! Kontakta oss genom att fylla i formuläret på vår kontaktsida.
  6. Kan jag lägga samman flera beställningar?

    Orderbetalning och validering hör till en enda beställning med en leveransadress och faktureringsadress.

    Du kan beställa upp till 3 stycken av varje artikel med en högsta köpesumma på 5000kr per beställning.
  7. Jag letar efter en Clarins-produkt på er webbplats men jag hittar den inte.

    Bläddra i kategorierna som har anknytning till din produkt eller skriv produktnamnet i sökfältet för att hitta produkten du vill beställa.

    Om din produkt inte finns på nätet kan det vara en gammal produkt eller en begränsad serie som inte längre säljs.

    Kontakta vårt kundtjänstteam, så kan vi ge dig förslag på vilken produkt som passar dig bäst. Tveka inte att använda vår Skönhetsrådgivning.

ERBJUDANDEN & GÅVOR

  1. Hur kan jag dra nytta av aktuella kampanjerbjudanden?

    För att ta reda på våra aktuella erbjudanden, se avsnittet "Specialerbjudanden" på vår hemsida. Där hittar du alla villkor för att dra nytta av våra erbjudanden.

    Observera: kampanjer tillämpas på din varukorg eller ett urval av produkter och kan vanligtvis inte kombineras med andra erbjudanden.
  2. Hur kan jag utnyttja mitt födelsedagserbjudande?

    Är du en av våra lojala kunder och har fyllt i ditt födelsedatum? Vi skickar dig gärna en speciell tanke för att fira din dag tillsammans!

    Erbjudandet skickas till dig via e-post. Ange kampanjkoden i fältet "Kampanjkod" i din varukorg. Ditt erbjudande kan kombineras med de flesta av våra aktuella erbjudanden (förutom Black Friday och Beauty Days-erbjudanden).

BETALNING & FAKTURERING

  1. Vilka betalningsmetoder är tillgängliga?

    Vi accepterar följande betalningsmetoder på nätet:

    Visa
    MasterCard
    PayPal
    Klarna

    Vi accepterar inte betalning med check.

    Betalningar på Clarins.se är helt säkra. Dina bankuppgifter är krypterade i SSL-läge och sparas aldrig på webbplatsen.
  2. Kan jag tryggt ange mina personuppgifter?

    Naturligtvis skyddas alla registrerade uppgifter av sträng sekretess.

    De kommer endast att användas av Clarins internt, i enda syfte att göra en leverans eller ge dig bättre service.

    Dina kreditkortsuppgifter skickas till oss via en säker server som uppfyller ISO27001-standarden. Vi använder den senaste och säkraste tekniken som är tillgänglig. Den krypterar alla dina person- och kreditkortsuppgifter.
  3. När dras min betalning?

    För betalningar med Visa, MasterCard eller Paypal: så fort din betalning har validerats utfärdar din bank en auktorisation.
    Ditt bankkonto debiteras dock inte förrän ditt paket har skickats.

    För betalningar med Klarna: du har 14 dagar på dig att betala din faktura.
  4. Vad kan jag göra om min betalning har nekats?

    Efter att ha fyllt i din kreditkortsinformation och validerat din beställning kommer vår leverantör att be din bank att godkänna betalningen.

    Om betalningen nekas, rekommenderar vi att du kontaktar din bank. Om du har problem kan vårt kundtjänstteam hjälpa dig: tveka inte att kontakta oss via vårt kontaktformulär online.
  5. Vad är 3DSecure?

    3DSecure är ett sätt att skydda dina nätinköp.

    Efter att du fyllt i ditt kortnummer måste du ange en kod för att validera din betalning.

    Din bank skickar dig koden via textmeddelande. Om det står fel telefonnummer råder vi att du kontaktar din bank direkt.
  6. Hur får jag en faktura för min beställning?

    För alla nätbeställningar får du en faktura med e-post när ditt paket har skickats från vårt varuhus, vanligtvis dagen efterefter att du har gjort din beställning, förutom på helger och helgdagar.

SPÅRA MIN BESTÄLLNING

  1. Jag har ett konto; hur kan jag kontrollera min orderstatus?

    För att ta reda på om din beställning har behandlats, gå till "Mitt konto", sedan "Beställningar" och slutligen "Mina produkter och prover"

    Din beställning visar något av fyra tillstånd:

    UNDER BEHANDLING
    Din beställning har behandlats och tagits om hand av vårt orderberedningsteam.

    SKICKAD
    Din beställning har redan beretts och skickats.

    SKAPAD
    Din beställning har inte slutförts och den kommer inte att skickas eller debiteras. I detta fall rekommenderar vi att du förnyar din beställning.

    Varför har min beställning inte slutförts? Det är viktigt att du anger din 3D Secure-kod och väntar på att sidan laddas innan du lämnar webbplatsen.

    ANNULLERAD
    Din beställning kommer inte att skickas. En full återbetalning har behandlats för din beställning.
  2. Var hittar jag mitt beställningsnummer?

    Ditt beställningsnummer finns både i din e-postbekräftelse, på ditt Clarins-konto under "Beställningar" och på fakturan som skickas till dig.
  3. Har min beställning bekräftats?

    Strax efter att du fått meddelandet att din betalning har godkänts, får du en e-postbekräftelse av din beställning till den e-postadress du har registrerat på Clarins webbplats.

    Om din beställning har bekräftats, kommer numret att synas i ditt konto (förutsatt att du har skapat ett personligt konto).
  4. Jag har inget konto; hur kan jag kontrollera min orderstatus?

    Om du inte skapade ett onlinekonto när du beställde hos Clarins.se kan du inte se orderstatusen.

    Men vi kommer att hålla dig uppdaterad! Så fort din beställning har bekräftats skickas en e-postbekräftelse till dig.

    Du får då ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer för ditt paket.

    Slutligen kan du också få uppföljningsmejl eller textmeddelanden från leveransföretaget.

ÄNDRA & AVBESTÄLLA

  1. Kan jag avbryta en pågående beställning?

    När din beställning har bekräftats är det inte möjligt att avbryta den.

    Om du beställde fel produkt eller glömde att fylla i ett kampanjerbjudande, råder vi dig att göra en ny beställning och skicka tillbaka den felaktiga beställningen till oss utan kostnad.

    För mer information om returvillkor, klicka här.
  2. Hur ändrar jag min beställning?

    När din beställning har validerats kan du inte längre ändra innehållet.

    Om du bara vill ändra din leveransadress, klicka här.

    Om du beställde fel produkt eller glömde att fylla i ett kampanjerbjudande, råder vi dig att göra en ny beställning och skicka tillbaka den felaktiga beställningen till oss utan kostnad.

    För mer information om returvillkor, klicka här.
  3. Varför annullerades min beställning?

    Vid tillfälligt slut på lager kan en beställning i sällsynta fall annulleras av vårt logistikteam. Vi beklagar det.

    Om det händer får du ett e-postmeddelande som bekräftar att den beställda produkten är slut och att din beställning har återbetalats. Återbetalningen behandlas direkt när e-postmeddelandet skickas.

    Återbetalningen syns på ditt konto inom tre arbetsdagar.