Mitt Konto

Mitt Konto

SKAPA KONTO

  1. Vilka är fördelarna med att skapa ett onlinekonto?

    Med ditt onlinekonto kan du:

    Uttnytja ditt medlemspris där du får 15% rabatt på alla produkter, varje gång du beställer.
    Följa orderstatusen
    Hitta detaljerade uppgifter om dina köp i butik och på nätet
    Hantera och ändra dina personuppgifter
    Kontrollera dina lojalitetspoäng och rabattkuponger
    Se och ändra din favoritlista
    Skicka recensioner om våra produkter
    Du får också del av alla förmåner i vårt lojalitetsprogram: Club Clarins
  2. Hur skapar jag ett konto

    För att skapa ett online Clarins-konto, klicka på fliken "Logga in" högst upp på skärmen.

    Ange sedan din e-postadress:

    Du kan sedan skapa ditt lösenord i enlighet med säkerhetsstandarder:

    Fyll till sist i dina personuppgifter så att du kan göra nätbeställningar snabbt och börja samla påäng.
  3. Jag har gjort ett köp i butik eller vid en Clarins-monter - har jag redan ett personligt konto på Clarins.com?

    Ditt personliga konto på Clarins.se skapas inte automatiskt när du gör ett köp i en Clarins-återförsäljare eller vid en Clarins-monter. Du måste du skapa ditt personliga konto på Clarins.se.

    För att skapa ett online Clarins-konto, klicka på fliken "Logga in" högst upp på skärmen.

    Ange sedan din e-postadress.

    Du kan sedan skapa ditt lösenord i enlighet med säkerhetsstandarder.

    Fyll till sist i dina personuppgifter så att du kan göra nätbeställningar snabbt och börja samla påäng.

MINA PERSONUPPGIFTER

  1. Jag har glömt mitt lösenord

    Under "Mitt konto" kan du få tillbaka ditt lösenord genom att klicka på länken Glömt lösenord.

    Fyll bara i din e-postadress och bekräfta din förfrågan. En länk för att återställa ditt lösenord skickas till din e-postadress.

    Observera att länken av säkerhetsskäl bara är giltig i några minuter.
  2. Vad är er personuppgiftspolicy?

    Vi är mycket noga med att respektera integriteten för användare av vår webbplats och följer gällande lagbestämmelser.

    Du hittar ett avsnitt om hela vår personuppgiftspolicy via den här länken; om följande ämnen:

    När samlar vi in dina personuppgifter? Vilka personuppgifter samlar vi in? Varför samlas dina personuppgifter in? Med vem delar vi dina personuppgifter? Hur skyddar vi dina personuppgifter? Vad har vi för policy för minderåriga? Vad har vi för kakpolicy? Hur hanteras innehållet du delar på sociala nätverk med våra hashtags? Hur länge lagras dina personuppgifter? Vilka är dina rättigheter angående dina personuppgifter och hur kontaktar du oss?

ÄNDRA MINA PERSONUPPGIFTER

  1. Jag har glömt mitt lösenord; vad ska jag göra?

    Under "Mitt konto" kan du få tillbaka ditt lösenord genom att klicka på länken Glömt lösenord.

    Fyll bara i din e-postadress och bekräfta din förfrågan. En länk för att återställa ditt lösenord skickas till din e-postadress.

    Observera att länken av säkerhetsskäl bara är giltig i några minuter.
  2. Hur ändrar jag mina personuppgifter?

    Har du bytt namn, leveransadress eller e-postadress?

    Du kan uppdatera alla dina personuppgifter genom att logga in på "Mitt konto" och sedan klicka på "Profil" och slutligen "Personuppgifter":

    Du kommer då att kunna välja vilka uppgifter du vill uppdatera:

PRENUMERERA PÅ NYHETSBREVET

  1. Vilka är fördelarna med att prenumerera på Clarins nyhetsbrev?

    Håll kontakten med oss och lär dig allt om Clarins värld!

    Eftersom Clarins vill få dig att le året runt. Du får många förmåner:

    Exklusiva erbjudanden
    Specialgåvor
    Clarins nyheter om våra produkter och tjänster
    Vänta inte längre - anmäl dig idag! Gå längst ner på vår hemsida:
  2. Hur avslutar jag prenumerationen på nyhetsbrevet?

    Vi beklagar att du lämnar oss...

    För att avsluta prenumerationen klickar du bara på länken för att avsluta prenumerationen längst ner i ett av våra nyhetsbrev.

    Om du har skapat ett onlinekonto kan du också göra detta från ditt konto. Gå till "Mitt konto" och klicka på "Mina personuppgifter".

    Du kommer att kunna avsluta prenumerationen på all eller en del av vår kommunikation:

TA BORT MITT KONTO

  1. Hur tar jag bort mitt konto på Clarins.com?

    Vi beklagar att du vill ta bort ditt Clarins-konto.

    För att vi ska kunna ta bort ditt konto online ber vi dig att kontakta vårt kundtjänstteam via vårt kontaktformulär.

    Du måste bevisa din identitet av säkerhetsskäl.

    Vill du bara ändra din e-postadress? Gå till "Ändra mina personuppgifter"
  2. Hur tar jag bort alla personuppgifter som Clarins har om mig?

    Enligt gällande bestämmelser har du rätt att få tillgång till, rätta, radera och överföra dina uppgifter, samt rätt att motsätta dig och begränsa behandlingen av dem. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Du kan också ge anvisningar om lagring, radering och utlämning av dina personuppgifter efter din död.

    För att utöva dessa rättigheter, skicka oss en begäran med bevis på din identitet:

    Med e-post till vårt kundtjänstteam;
    Med post till följande adress:
    Clarins France
    12, avenue de la Porte des Ternes
    75017 Paris
    Frankrike

    Vi kommer att informera dig om de åtgärder som vidtagits efter din begäran så fort som möjligt och inom högst en månad efter att vi fått din begäran. Men vi förbehåller oss rätten att inte vidta åtgärder på förfrågningar som är uppenbart ogrundade eller överdrivna.

    Läs vår personuppgiftspolicy för mer information.