Tio skäl att lita på Clarins

Double serum, Lip oil, Body fit, Total Eye lift, Extra firming Jour, Total illusion

1. Mer än 70 års expertis

Clarins firar sju decennier – vi vill bidra till en vackrare värld genom erfarenhet, innovation och engagemang.

Vår naturinspirerade approach till skönhet och unika spaexpertis gjorde att vi redan från början, vid Clarins grundande 1954, skilde oss från resten av branschen. Idag är det med stolthet vi hedrar vårt unika arv samtidigt som vi fortsätter blicka framåt mot morgondagens innovativa skönhetsprodukter.

Vi vill fira 70 år av skönhet skapad genom innovation och engagemang utifrån övertygelsen att delad skönhet är dubbel skönhet.

UPPTÄCK MER
Makeup, bild

2. En mycket fransk approach till skönhet

Sedan Clarins grundades 1954 har passionen för skönhet förts vidare från generation till generation. Från vår ikoniska Lip Comfort Oil till bästsäljaren* Beauty Flash Balm har Clarins förblivit synonymt med äkta fransk skönhet. Målsättningen är att bejaka kvinnors behov av att må bra och känna sig på topp, på sitt eget sätt.

Inspirerade av naturens egen vetenskap och ett starkt engagemang när det gäller att reducera vår egen klimatpåverkanfortsätter Clarins att designa och framställa sina produkter i Frankrike. Samtidigt vägleds vi alltjämt av vår ursprungliga filosofi – att lyssna på kvinnor för att verkligen förstå deras behov och utveckla säkra, naturliga och mycket effektiva hudvårdsprodukter.

*på Clarins UPPTÄCK MER

3. En familjeangelägenhet

Clarins är framför allt berättelsen om en fransk familj. Allt började i Paris den 15 mars 1954, då Jacques Courtin-Clarins öppnade sitt första Clarins Institute i den banbrytande övertygelsen att välbefinnande och lycka har en direkt koppling till skönhet – en djärv helhetssyn som skulle komma att förändra konceptet fransk skönhet. Än idag leder familjen Courtin-Clarins varumärket med lika delar passion och beslutsamhet. De hedrar arvet av ett av Frankrikes mest älskade “Maisons” samtidigt som de även blickar resolut mot framtiden.

Familj, bild

Jenna Courtin, Clarins varumärkesambassadör, Olivier Courtin, vd, Claire Courtin, Virginie Courtin, vd, Christian Courtin, Prisca Courtin, ordförande för bolagsstyrelsen.

4. Med kraft från växterna

På Clarins är vi stolta över att vi så ofta som möjligt prioriterar naturliga ingredienser. Vi använder över 250 naturliga växtextrakt i våra sammansättningar, vart och ett omsorgsfullt utvalt av våra forskare på grundval av det specifika extraktets effekt eller den sinnliga upplevelse det ger. Vårt engagemang när det gäller att upptäcka de mest kraftfulla växtbaserade ingredienserna och utveckla innovativa, lyxiga sammansättningar bidrar sammantaget till att göra Clarins till det ledande europeiska hudvårdsmärket.*

*Källa: NPD BeautyTrends®, Europa 5 (Frankrike, Tyskland, Storbritannien, Italien, Spanien), selektiv distribution (produkter sålda i parfymerier och varuhus), lyxmärken, försäljning i värde (€) under perioden januari till december 2022. UPPTÄCK MER
Citronmeliss Citronmeliss
Alpros, Gentiana Alpros Gentiana Citronmeliss
Alpros, Gentiana Alpros Alpros Citronmeliss Gentiana

5. Ansvarsfull anskaffning

Clarins strävar efter att bevara den biologiska mångfalden och trygga miljön för framtida generationer. Som en del av vårt åtagande att göra livet vackrare är vi stolta över att kunna stödja lokalsamhällen, göra insatser världen över och att sträva efter hållbar anskaffning av våra råmaterial i enlighet med principerna för rättvis handel.

UPPTÄCK MER

6. Vetenskapligt bevisat

Clarins har gjort djärv innovation till sitt signum, vilket förklarar det faktum att det runtom i världen säljs ett Double Serum var 4:e sekund.* Från banbrytande sammansättningar som ständigt vidareutvecklas till bästsäljare som står sig genom tiderna kan Clarins konsten att skapa problemlösande produkter som verkligen levererar önskat resultat.

*Internal Clarins Sales & Data – Worldwide, Double Serum-sortimentet, 2022

UPPTÄCK MER
Engagemang, bild

7. Clarins bryr sig

Redan från första början har vi varit mycket medvetna om vår klimatpåverkan och vartefter vårt företag har vuxit har vi blivit allt mer fokuserade på att minska den. Som en del av vårt åtagande att bidra till en mer positiv påverkan, är vi stolta över att kunna stödja lokalsamhällen, göra insatser världen över för att främja hälsa och välbefinnande för alla och för vår hållbara anskaffning av råmaterial i enlighet med principerna för rättvis handel.

UPPTÄCK MER
 

8. The Clarins Touch

Från vårt allra första institut, grundat 1954 i Paris, till dagens internationella nätverk av Clarins Skin Spas, går Clarins approach till hudvård hand i hand med vår enastående spaexpertis. Perfekt anpassat för våra lyxiga konsistenser framhäver Clarins Art of Touch för ansikte och kropp den sanna effekten hos våra avancerade sammansättningar. Resultatet är en skräddarsydd spaupplevelse som hjälper dig att locka fram din inneboende skönhet.

UPPTÄCK MER
Onlinetjänster, bild

9. Experttjänster

Med allt från personlig rådgivning i butik till chattrådgivning med Clarins skönhetsexperter kan du få en skönhetsrutin skräddarsydd för dig på bara några minuter. Prova säsongens must-have-looker med vår Prova virtuellt-tjänst, upptäck exklusiva guider och appliceringstips med våra appliceringsmetoder och schemalägg automatisk leverans av dina favoriter med vår tjänst för automatisk påfyllning – och mycket, mycket annat!

UPPTÄCK VÅRA ONLINEFÖRDELAR UPPTÄCK VÅRA SKÖNHETSTJÄNSTER

10. Gjord av Clarins, för dig

På Clarins är vi övertygade om att våra produkter är våra bästa skönhetsambassadörer – och våra kunder våra viktigaste partners. Vi är stolta att sätta dig i centrum i allt vi företar oss – från exklusiva förhandstittar på våra senaste kollektioner till vår generösa förmåner och vårt lojalitetsprogram. Med valet av tre gratisprover med varje beställning har du dessutom möjlighet att återupptäcka dina favoriter bland Clarins ikoniska produkter eller förälska dig i våra senaste innovationer. Vad blir din nästa favorit?

UPPTÄCK MER